|
Post by kata on Sept 9, 2009 12:42:37 GMT -5
Titan It Up JackNimi: Titan It Up Jack, "Jack, Titta" Rotu ja skp: Lämminverinenravuri, ori Säkä: 177cm Syntynyt ja ikä: 8.7.2002 (11w) Tästä: www.titanitupjack.webs.com/ Jackin sivuille. Omistaja: Kata Hoitaja: Haetaan Hoito-ohjeetLoimitus: Tallissa jos on viileää, niin vihreä fleece loimi. Jos on hikinen/märkä niin vihreä kuivausloimi+fleece. Sateella vihreäruudullinen sadeloimi. Ulkona Alle 0 asteen pakkasella/ kylmällä ilmalla siniruudullinen talliloimi. Ulkona Alle -10 asteen pakkasella vihreäruudullinen toppaloimi+kaulasuojus. Ulkona Alle -15 asteen pakkasella vihreäruudullinen toppaloimi+kaulasuojus + fleeceloimi. Jos on muutenkaan kylmä ilma tulisi laittaa jonkinlainen loimi niskaan. Kesäpäivinä hyönteisloimi (ei öisin) Tarhaus: Ei Alle -18 asteen pakkasella ulos. Varusteet: Musta kaviokoukku, Pinkki pöly-,pehmeä-,kova-,pää harjat. Pinkki kampa. Aina etusiin jännesuojat ja takasiin hivitus suojat, bootsit. Mustatkärryt+Valjaat+Silmälaput. Nivelsuitset+Kuolaimet Yleissatula+ Monté satula (Mustat) Ruokinta: Aamu: Rehut omassa ämpärissä! Kuivaheinää 4siivua Päivä: Rehut omassa ämpärissä! Kuivaheinää 1siivu Ilta: Rehut omassa ämpärissä! Kuivaheinää 4siivua Jacilla tulisi olla mieluiten kokoajan heinää edessä. Mutta jos ei ole yllä on heinien jako ohje.
|
|
|
Post by kata on Sept 12, 2009 10:54:15 GMT -5
Jack sai nyt uuden hoitajan. Jackia hoitelee Wikke!
|
|
|
Post by kata on Sept 18, 2009 11:00:15 GMT -5
titanitupjack.webs.com/image-11.jpgTämä Jackin uusi kuva mee nyt tämän pv hoitona. Meni ehkä 40min, ja olen suht tyytyväinen. Ei vaan yhtää muistuta Jackki poikaa ja tuo häntä on ihaku joku luuta!: D // Sori! Nyt oli pakko tulla kommentoimaan, mutta tuo kuva on tosi hieno : D Ihan erilainen kuvakulma kun yleinsä. Jack tykittää kovimmiten!! (; terveisin Yuff : D<-- : D Kiitos kiitos
|
|
|
Post by kata on Sept 19, 2009 10:37:43 GMT -5
19.9.2009
Maiskautin Orin liikkeelle. Se lähti nopeasti raviin, sillä sai hiukan kilpailun makua huulilleen. Ei kai se ihme ollut kun Cassi juoksi vierellä. Hepat ravasivat nopeita askelia eteen, niin että maa todellakin jytisi. Pian tuli kaarros, pidätin tahtia ja silloin Cassi lähti lujaan kaarteeseen sisällä ja me tultiin perässä. Jack lähti kurottamaan välimatkaa umpeen ja pian olimme edellä. Kuulin Yuffin parahatavan, ja naurahdin sille. Pyysin Jackilta lisää vauhtia ja se paineli nyt ihan täysiä. Maaliviivamme häämötti, mutta tiesin että Jack jaksaisi. Mutta voi ei! Vanha tamma kiri vierellemme.
Yritin lisätä vauhtia, mutta Jack ei päässyt. Sen seurauksena Yuffin vanha tamma pääsi maaliin ensin. Hidastin Jackin pian käyntiin ja pysäytin Yuffin luokse.
- Ei taida olla Jakkista enää juoksijaksi. Yuff sanoi iskien silmää ja nauraen. - Elä naura siinä, sinun tammasi kisalupa loppuu taasen vuoden päästä. Minulla ja Jak palleroisella on vielä 4 vuotta aikaa!
Yuff vakavoitui selvästi, mutta selvensi että Jack tarvitsisi treenausta. Nyökkäsin ja lähdimme kävelyttämään hevosia takaisin tallille päin.
|
|
|
Post by kata on Sept 20, 2009 4:44:44 GMT -5
titanitupjack.webs.com/image-13.jpgPiirsin tämän päivän hoidoksi Jackista nyt perus pääkuvan. Tänään kävimme Jackin kanssa pienellä lenkillä ja harjailin sen oiiikeein puhtaaksi. Harjoittelua kisoihin : ) .
|
|
|
Post by kata on Sept 21, 2009 6:35:58 GMT -5
|
|
wikke
New Member
|
Post by wikke on Sept 22, 2009 12:54:15 GMT -5
Ensimmäinen Kerta
Kävelin tallille rauhallista vauhtia. Kun saavuin tallipihaan, näin tallin ja lähdin varovasti kävellen sitä kohti. Kurkkasin sisään ja huomasin rivin karsinoita. Yhdestä niistä kurkkasi Jackie. Olin ennenkin hoitanut Jackia ja nyt kyynel vierähti silmälleni kun näin pitkästä aikaa hoitsuni.
Astuessani Jackin karsinaan mieleeni muistuivat ne ajat ronetessa jossa Jackia hoivasin. Yritin ennen harjausta saada Jackin muistamaan niitä aikoja joilloin hoisin sitä , ja rakastin yli kaiken. Annoin sormieni valua sen ruskean ja silkkisen harjan läpi. Jack katsoi minua suloisilla pikimustilla silmillään. Hymyilin sille ja rapsutin sitä sää'n vierestä. - Mitä pidät? Kata kysyi karsinalta - Rakastunut olen, hymyilin ja samalla lähdin hakemaan harjapakkiani.
Kun saavuin takaisin Jack oli kääntänyt takapuolensa ovea kohti. Huokaisin ja menin varovasti karsinaan. Jack huomasi minut ja alkoi irvistellä - Jack Kulta nyt etkö muista minua olen Wikke? , Jack hirnahti kimeästi ja tökkäsi minua ja minä kaaduin säikähtäen selälleni tallin lattialle. Katsoin oria vihaisesti ja nousin ylös ja sanoin: - Taidat testata minua, vai? Etkö todellakaan muista mitään? Kysyin orilta Nousin ja menin harjaamaan Jackia . Harjauksen jälkeen puhdistin Jackin kaviot josta ei kylläkään vältytty ongelmitta . Kun vihdoin sain kokeilevan Jackin jalat ylös ja kavioden puhdistamisen jälkeen, menin hakemaan Jsckin riimun ja riimunarun. Laitoin riimun Jackin päähän ja kiinnitin riimunarun riimuun. Talutin temppuilevan oriin ulos tallista ja kävelytin sitä tallipihalla. Ensin Jack ihmetteli, miksi vain kävelytin sitä vaikka joskus olin sit ajanutkin mutta en tänään koska saan vasta myöhemmin ajaa. Mutta kun laitoin sen ravamaam ympyrää se ymmärsi, etten aikonut ensimmäisenä päivänä tehdä sen kanssa muuta kuin juoksuttaa sitä.
Jackin ravi oli tasaista ja pehmeää. Kokeilin myös Jackin laukkaa, joka oli sellasiat vastahakoista kun juoksija kerran oli.
Kun olin kokeillut kaikkia askellajeja Jackin kanssa, vein sen talliin ja hoidin sen kuntoon. Vein Oriin tarhaan ja menin puhdistamaan sen karsinan ja varusteet.
Kun olin tehnyt kaikki työni hain Jackin sisälle ja annoin sille sen ruuat ja lähdin kotiin. Jack hörähti ehkä vähän onnellisesti, kun olin astumassa ulos tallista.
- Taidat siis edelleen vihata minua ? kysyin Jackilta nauraen ja menin hyvästelemään sen. - Nähdään huomenna vihamieheni, Jack, hymyilin ja lähdin kotiin.
Wikke ja Jack 1hm , sori ihan p---- tarina mutta kun ei ollut aikaa ; (
|
|
wikke
New Member
|
Post by wikke on Sept 26, 2009 11:34:49 GMT -5
Maailma ja Wikke Jackin nähden Vaidoin tarinan aihetta..
Heibotihej! Olen Jack ori ja asun Kuolon ojassa. Tallin omistaa mukava Yuff joka jaksaa aina halia mua ja samoin mun omistaja on kiva kun se antaa mulle trubbudabubeja. Mutta sitten mulla on iiihaaan kauhea hoitaja. Se aina tulee että "Voi Jack kkulta" Ja tulee halaamaan ja eikä anna melkeen koskaan makupaloja vaan käy kävelyttämässä ja puhuu mömmöjä. Ja kerron nyt siitä kun tänään se kamala hoitajani Wikke tuli minun luokse ja hoisi minut.
Katsoin kun talliin tömpsähteli tummahiuksinen tyttö. Huokaisin vaan syvään. Ärsytti kun kaikki muut tallilaiset olivat päässeet ulos laitumelle mutta minä en kun Wiken piti tulla juuri harjailemaan ja kävelyttämään minua. Käänsin takapuoleni karsinan ovea kohti ettei kamala hoitajani saapuisi karsinaan. Kuulin jo kaukaa kun Wikke lähestyi karsinaani mutta samalla myös kuului heinien rapinaa. "Jee saanko ruokaa?" Hirnahdin. Wikke katsoi minua ja sanoi "Mitä sinä Jack hirnuskelet?" Kalterien välistä näytin hampaani Wikelle joka aloitti avaamaan lukkoa karsinasta. "Ja sinä et ainakaan tänne tule" Hirnahdin ja käänsin taas takapuoleni karsinan ovea kohden jota Wikke yritti avata.
Wikke sai vihdoin oven auki ja tietenkin sai minut siirrettyä pois koska mua kutitti kun se rapsutti sieltä selänpäältä. Se on niin ärsyttävä hyypiö että voisin vaikka purasta sitä pehvaan. Katsoin hoitajaani joka otti jotain taskustaan. Sitten näin kun aivan upea porkkana leimahti silmieni eteen. Se kiilsi kuin timantti se oli maailman paras porkkana! En koskaan ollut nähnyt niin upeaa porkkanaa. Ja se vasta huippua olikin kun Wikke ojensi sen minulle. Otin sen suuhuni ja aloin narkuttaa samalla huomasin kun toinen kavioistani nousi ilmaan ja joku puhdisti sitä. "Ja sinä hämääjä!" Hirnahdin ja puraisin Wikkeä pyllystä. "JAACKK!" Kuulin huudon korvassani mutta en välittänyt siitä jatkoin porkkanan syöntiä.
Sitten kuulin sanan että "Valmista" niin silloin ajatukseni palasivat todellisuuteen. Ei voi olla totta! Kamala hoitajani sai minut puhdistettua porkkanan aikana. En voi sietää sitä nyt pitää keksiä lisää jekkuja ainakin silloin jos lähdemme kävelylle.
Hetken päästä Wikke otti minut ja lähti kävelemään. "Jack honey nyt mennään juoksemaan" Kävelin uljaana tammatarhan kohdalla pää ylhäällä koska siellä oli tallin hotein tamma Cassi. Olisin kans halunnu saada sen kanssa varsan mut se oliki jo varattu kun kysyin siltä tarhoilla että "Alax?".
Maneesissa Wikke otti minut kiinni pitkään naruun ja otti pitkän raipan esiin ja minä sain juosta miten tahdoin ja taisinkin juosta itseni ihan puhki. Sitten illalla vielä olin kiltisti Wikelle koska se päästi mut juoksemaan On se Wikkekin ihan joskus ok mutta Kata on se mun rakkain.
Wikke ja Jack 2hm
Siis tää tarina oli aivan mahtava! Hajosin erityisesti kohdalle " Sitten näin kun aivan upea porkkana leimahti silmieni eteen. Se kiilsi kuin timantti se oli maailman paras porkkana! " , olet varmasti se juuri oikea hoitaja Jakkille. Terveisin Jakin ylpeä omistaja Kata.
Thankke :''D - Wikulai
|
|
|
Post by kata on Sept 26, 2009 14:40:23 GMT -5
Wikke, nyt tuun tarvii sun apua todella. Mulla siis "murtui", venähti tämä käsi, joten en pääse Jakki palloa treenaamaan. Sinun tulisi pitää poika oikein hyvässä kunnossa. Saatan etsiä sille sitten sijaistreenarin. Mutta voi olla että menee yli kuukauden tauoksi.
|
|
wikke
New Member
|
Post by wikke on Sept 27, 2009 6:04:18 GMT -5
Kata// Voi harmi : ( Mutta hei Kata kyllä miäki osaan ohjastaa ravureita 8--D Itelläni (irl) on 2 ja niillä ajelen joten vóinhan minäkin treenailla mutta mulle on ihan sama ei se mua haittaakkaan jos etsit jonkun muun : > Päivän kuva tulee tässä .. I dont no where my draw taitoni katosivat mutta kelvatkoon : D Wikke ja Jack 3 hm
|
|
|
Post by kata on Oct 3, 2009 10:21:35 GMT -5
Jakki starttailee seuraavan kerran 12.10 ja ohjastana toimii YUFF käteni takia. Yuffia saattaa nähdä muutenkin Jakkin kärryillä/selässä nimittäin sai kisaajan paikan, ja myös ns treenaajan.
Eli siis silloin 12.10 ei odoteta Jakkilta hoitoja ja mieluiten voisi 13.10 vanhalle herralle suoda vapaapäivän.
|
|
|
Post by Yuff on Oct 10, 2009 10:52:14 GMT -5
10. lokakuuta 2009 Kyljoo... Katan pyynnöstä treenasin Jakki-poikaa. En jaksanut kirjottaa tarinaa joten psykan tunnilla piirtelin tälläsen sutun.
|
|
|
Post by kata on Oct 30, 2009 12:48:48 GMT -5
Huomenna on Halloween
Silittelin tammaa sen karsinassa. Maha oli melkoisen kokoinen joka ansaitsisi kunniaa. Jännä että tuon mahan sisälle kätkeytyi kaksi elävää otusta. Olisi aika jännä jos varsulit sattuisivat syntymään huomenna, nimittäin huomennahan on halloween...
Tammalla oli tullut jo muutamia päiviä sitten vahatipat, joten varsaus olisi lähellä. Tamma oli nytkin jo selvästi hermostuneempi. Nähtävästi podin varsakuumetta,nimittäin olin ostanut varsalle kaiken valmiiksi harjoista loimiin asti.
Jack poukkoili yksinään tarhassa toppaloimi päällään. Muut olivat nähtävästi sisällä, nimittäin oli aika kirpakka pakkanen.
- Karkki tai kepponen! Juhvi säikäytti minut takaani. - Ei suomessa, totesin tylsistyneenä.
Nainen näytti nyrpistynyttä naamaani jolle repesin hiukan. Muistutin Juhvia siitä mikä päivä tänään olisi ja iskin silmää. Nainen ei pitänyt siitä lainkaan, ja haki Jakki orin sitten talliin harjattavaksi.
Pian olimme molemmat kentällä Jakin kanssa, jolla oli satula selässään. Tästä tulisi hauskaa, nimittäin tiesin että Juhvi lentäisi monet kerrat alas selästä.
Kiristin Jakin vyön ja painoin vähän jalustimia ja säätelin niitä Juhville sopivaksi. Esitin parikertaa selkään nousevaa eikä orini sanonut siitä mitään. Olin vähän käynyt jalustimilla painamassa ja pukitti kerran niin kovaa että lensin komeassa kaaressa maahan.
- Yy kaa koo nyt! Sanoin kun punttasin juhvin selkään.
Ensimmäisen sekunnin aikana kaikki näytti menevän hyvin, mutta ennenkuin Juhvi sai ohjat käteensä tai jalustimet jalkaansa ori laittoi päänsä jalkojensa väliin ja pukitti ainakin metrin ilmaankaikilla jaloillaan.
- EI PERKELE! Yuhfi huusi kun makasi maassa, aivan lumisena.
Otin Jakkin nauraen kiinni ja ehdotin uudelleen kokeilemista. Juhvi päätti tällä kertaa mennä itse selkään, jolla aikaa minä kehuin Jakkia kokoajan ja pidin sen pänä ylhäällä.
Juhvi seisoi satulassa aivan oikeaoppisesti ja päästin sitten irti. Nainen antoi orille pohkeita, mutta tämä vastasi sarjalla pukeilla. Nainen oli varautunut siihen ja pysyi hienosti selässä. Pian Jack onnistui kävelemään hienosti käyntiä pitkin uraa.
|
|
|
Post by kata on Nov 22, 2009 5:18:47 GMT -5
Treeniä ft satulaIstuin Jackin selässä kuin tatti. Ori osasi jo muutavat avut: Peruutus-Käynti-Ravi siirtymiset ja kääntymiset joka ikiseen suuntaan. Olisi nyt vaan ekakerta, kun menisin pojalla montéa radalla. Juhvi oli treeniapuna Kuisman kanssa. -Oletko valmis? Yuffi kysyi - Odota hetkinen, sanoin ja nousin satulassa monté istuntaan ja taputin oria kaulalle - Än ! Yy tee nyt! Huusin ja lähdimme Yuffin kanssa yhtäaikaa liikkeelle, Jakki paineli täysiä, samoin Kuisma. Oli selvää että Jakki olisi nopeampi, joten annoin sen painella täysiä eikä tämä Yuffia haitannut. Ihanaa oikeasti, että minun orini osasi mennä montéa! No olihan siihen kouluttamiseen mennyt pari kuukautta... Ravasimme pari kierrosta molempiin suuntiin ja Jack oli hien peitossa. Nauroin ja kävelytin sitä yhden kierroksen ja matkan kohti tallia. - Hyvin se meni tänään, yuff sanoi. - Niin meni, ja oon ylpee siitä, sanoin iloinen virne naamallani. Yuff mutisi jotain, sweepyjen kouluttamisesta tänä iltana. Nyökkäsin, mutta sanoin että puuhastelisin ensin Jakkin kanssa kaikkee mukavaa, ja pian olimmekin tallin pihalla. Nousin Jackkin selästä vaivattomasti ja vein sen omaan karsinaansa Rikon viereen. Otin Jakilta varusteet pois ja päästin sen sitten syömään päivä heiniään. Vein Jakin varusteet paikalleen ja kävin sitten nopeasti katsomassa varsoja. Molemmat näyttivät hyvin iloisilta, ja pirteiltä mikä oli hyvä. Harjailin Jakkia siinä kaikessa rauhassa, kun se söi heiniään. Putsasin kaviotkin ilman ongelmia ja taputin oria kaulalle. Halasin sitä vielä ns. hyvästien merkeiksi, ja lähdin sitten nopeasti käymään kotona. Loppu //sori lyhyt, lupaan ensikerralla pidemmän
|
|
|
Post by kata on Dec 25, 2009 5:00:55 GMT -5
24.12.2009 yhteishoito kolmikolle
>>Jakkiiii! Huusin kurkku suorana orin laitumen vierestä
Ori nosti päätään, ja katsoi minua hetken huvittuneena ja laski päänsä sitten alas ja alkoi piehtaroimaan. Tuhahdin, tänään se ei nähtävästikkään halunnut sisälle, vaikka pojalla olisikin todennäk vapaa päivä näin jouluaattona. Kävelin laitumelle ja ajoin orin ylös lumipenkasta ja otin sen sitten riimunarun päähän kiinni, ja lähdin taluttamaan kohti tallia. Orilla oli totisesti virtaa, kun sen piti kokoajan hyppiä ja pomppia vierelläni. Hyvä etten jäänyt alle!
Pian olimme päässeen turvallisesti Jackin karsinalle, ja lähdin hakemaan sitten Tossua. Tossu käveli kiltisti vierelläni karsinapaikalle 20, vaikka se ei ollut oikeasti Tossun karsina. Halusin nyt vaan, että kolmikko olisi lähellä toisiaan. Otin nopeasti Jackkilta ja Tossulta loimet, ennen kuin hakisin Sweepyn sisälle. Olin suunitellut harjaavani kaikki kolme otusta, ja varmaan tehdä jakkilla ja tossulla pienet lenkit, ja sweepyn kanssa jotain normaali juttuja.
Menin tarhalle jossa nuoretoripojat kinastelivat. Vislasin kovaa ja nuoret rynnistivät portille. Naurahdin ja otin Sweepyn kiinni. Sweepy lähti heti rynnäköllä kohti porttia, jolloin läimäsin sitä rinnuksille ja peruutin samantien lähtöpaikkaan. Sweepy hirnahti kimeästi ja nousi pystyyn. Käänsin riimunarun turvan ympärille ja vetäsin. Tämä pitäisi orin alhaalla, eikä se pääsisi nousemaan ylös. Lähdin sitten kävelemään ja sweepy käveli vierelläni tanssahtelevin liikkein. Huokaisin ja olin onnellinen että pääsimme edes karsinalle asti, ja päästin sen sinne irti.
Talli oli hiljainen, sillä kaikki olivat varmaan joulunvietossa kotonaan. Minä halusin viettää joulun rakkaimpien hevosteni kanssa, vaikka olinkin äsken käynyt kotona joulujuhlissamme avaamassa paketteja.
Otin sitten sweepyn käytävälle ja kävin hakemassa sen harjat.
Loppu
|
|